تکنولوژی روز دنیا

ساخت وبلاگ

– بر روی  Start کلیک نمایید .

ساخت کانکشن Dial Up در ویندوز سون - آموزش

۲ – بر روی Control Panel کلیک نمایید تا وارد Control Panel میشوید .

آموزش ساخت کانکشن Dial-Up در ویندوز 7 + همراه با تصویر

۳ – بر روی  Network and Inteet کلیک نمایید .

آموزش ساخت کانکشن Dial-Up در ویندوز 7 + همراه با تصویر

۴ – بر روی Network and Sharing Center کلیک کنید

آموزش ساخت کانکشن Dial-Up در ویندوز 7 + همراه با تصویر

۵ – و در این قسمت بر روی Set up a new connection or network option  کلیک کنید .

آموزش ساخت کانکشن

۶ – و در پنجره ایی که ظاهر میشود و بر روی گزینه Connect to the Inteet (همان گزینه اول ) کلیک کنید و بعدا روی Next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید .

آموزش ساخت کانکشن Dial-Up در ویندوز 7 + همراه با تصویر

۷ – و در این قسمت بر روی Dial-up کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید .

آموزش ساخت کانکشن Dial-Up در ویندوز 7 + همراه با تصویر

۸ – و در این مرحله که آخرین مرحله ساخت کانکشن میباشد باید به تذکر زیر توجه کنید .

تذکر ۱ : اگر قصد اینترنت هوشمند را دارید فقط شماره اتصال به شبکه را در این قسمت وارید کنید  Dial-up phone number  و بقیه کادر ها خالی بماند  و سپس بروی Connect کلیک نمایید .

در غیر اینصورت مشخصات روی کارت خریداری شده را در این کادر ها وارد کنید .

Dial-up phone number ==> شماره اتصال به شبکه

Useame  ==> نام کاربری

Password  ==> رمز (پسورد)

Connection name ==> نام کانکشن

اموزش ساختن کانکشن

موفق و پیروز باشید .

 

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : آموزش ساخت دیال اپ در وینوز7,اموزش ساختdilup در ویندوز7,ساخت دیال آپ در ویندوز7,وصل شدن به اینترنت, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 2365 تاريخ : 29 / 1 / 1392 ساعت: 1:15

ماهواره

ماهواره مخابراتی میل‌استار

ماهواره[۱]، یا قمر مصنوعی، به دستگاه‌های ساخت بشر گفته می‌شود که در مدارهایی در فضا به گرد زمین یا سیارات دیگر می‌چرخند.

اهمیت ماهواره‌ها برای مخابرات و بررسی منابع زمینی و پژوهش و کاربردهای نظامی و جاسوسی روزافزون است. بخشی از پژوهشهای علمی و تخصصی که در آزمایشگاه‌های مستقر در فضا انجام می‌شود، هرگز نمی‌توانست روی کره زمین جنبه عملی به خود گیرد.

نخستین ماهواره فضایی جهان اسپوتنیک-۱ (به معنی همسفر-۱ به زبان روسی) بود که در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۳۶ (۴ اکتبر ۱۹۵۷) به مدار زمین پرتاب شد. پرتاب اسپوتنیک-۱ به مدار زمین آغازگر عصر فضا و مسابقه فضایی شد.

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : ماهواره,ماهواره های اینترنتی,ماهواره های اینترنت,ماهواره, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 725 تاريخ : 28 / 1 / 1392 ساعت: 1:23

اما اگر سایه‌ای در كار نبود با نشانه‌هایی كه در طبیعت است نیز می‌توان راه را پیدا كرد. اولین راه در جایی به دردتان خواهد خود كه تعداد زیادی درخت و گیاه وجود داشته باشد.

شاخه‌های درختان بیشتر رو به جنوب كه آفتاب بیشتری دارد رشد می‌كنند . البته در یك نگاه كلی می‌توان پی به این موضوع برد بنابراین درختان را به صورت تكی برانداز نكنید.

خزه‌هایی كه روی تنه درختان رشد می‌كند بیشتر گرایش به سمت شمالی درخت دارند تا سمت جنوب آن؛ پس سمت شمالی درخت رطوبت بیشتری دارد.

اگر با تنه بردیده یك درخت مواجه شدید به خط‌های درون تنه توجه كنید. سمت جنوب درخت كه بیشتر از آفتاب بهره‌مند است، بیشتر رشد می‌كند.

در بهار برف سمت جنوبی كوه‌ها زود‌تر از سمت شمالی آنها آب می‌شود. همچنین گیاهانی كه سمت جنوبی كوهستان رشد می‌كنند از گیاهان سمت شمال ساقه‌های كلفت‌تری دارند. میوه‌های سمت شمال دیرتر از سمت جنوب كوهستان می‌رسند.

نشانه‌های موجود در طبیعت به تنهایی نباید مورد استفاده قرار گیرد چرا كه این نشانه‌‌ها با عوامل دیگر مثل باد تغییر می‌كند.

حیوانات هم می‌توانند در یافتن شمال و جنوب به ما كمك كنند. مثلا مورچه‌‌ها خاك لانه‌هایشان را در سمت جنوبی لانه می‌ریزند تا شاید بعد از ظهر‌ها از سایه آن تل خاك استفاده كنند و سنجاب و داركوب لانه‌هایشان را در سمت شرقی درخت می‌سازند حیوانات هم می‌توانند در یافتن شمال و جنوب به ما كمك كنند. مثلا مورچه‌‌ها خاك لانه‌هایشان را در سمت جنوبی لانه می‌ریزند تا شاید بعد از ظهر‌ها از سایه آن تل خاك استفاده كنند و سنجاب و داركوب لانه‌هایشان را در سمت شرقی درخت می‌سازند

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : انواع جهت یابی,جهت یابی به کمک طبیعت,تمان جهت یابی ها,جهت یابی همه جوره,جهت یابی های درست,جهت یابی,راه های جهت یابی, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 737 تاريخ : 28 / 1 / 1392 ساعت: 1:18

قبل از این كه سوزن را در آب بیندازید با مالش دادن آن در یک جهت به آهن‌ربا، چاقو و یا مالیدن آن فقط در یک جهت به پارچه‌ ابریشمی یا پنبه‌ای، سوزنْ مغناطیسی یا قطبی درست كنید. مانند سوزن قطب‌نما.

مثلاً با 30 بار مالش دادن سوزن به آهنربا از طرف خودتان به سمت بیرون، سوزن به اندازه‌ کافی خاصیت آهنربایی پیدا می‌کند. همچنین مالش سر سوزن از پایین به بالا بر پارچه‌ ابریشمی باعث می‌شود که سر سوزن نقطه شمال را نشان دهد). حتی می‌توانید آن ‌را در یک جهت میان موهای سر خود بکشید. توجه کنید که همیشه فقط در یک جهت مالش دهید.

حال اگر آن‌ را روی یک چوب‌ پنبه یا پوشال کوچک قرار دهید (سوزن را به چوب‌پنبه چسب بزنید، یا درون آن فرو کنید؛ یا در دو طرف سوزن چوب‌پنبه‌هایی کوچک فرو کنید)، و روی آب (آب راکد یا ظرفی پر از آب) شناور كنید، مانند یک قطب‌نما عمل می‌کند، و سر سوزن رو به شمال می‌چرخد.

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : ساخت قطب نما,پیدا کردن راه,راه ساخت قطب نما,قطب نمای سوزنی,روش ساخت قطب نما, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 870 تاريخ : 28 / 1 / 1392 ساعت: 1:14

راه دیگر استفاده از ساعت مچی آنالوگ است. با استفاده از زمان می‌توانید جهت شمال یا جنوب را پیدا كنید. ساعت را دقیقا روبروی خود نگه دارید. و عقربه ساعت شمار ( عقربه كوچكتر) همانی كه با رنگ قرمز در تصویر نشان داده شده است را به طرف خورشید نشانه بگیرید. زاویه بین ساعت 12 و یك را به دو قسمت تقسیم كنید. امتداد این میانه جنوب است. این روش برای زمانی خوب است كه در حوالی نیمروز قرار دارید

این روزها خیلی‌ها ساعت دیجیتال استفاده می‌كنند. اگر شما هم مثل من ساعت آنالوگ ندارید، روی كاغذ یك ساعت عقربه‌دار نقاشی كنید و طبق روش بالا عمل كنید.

از روشی كه گفته شد می‌توان در روز‌های ابری هم استفاده كرد. مهم پیدا كردن مكان خورشید در آسمان است.

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : جهت یابی با ساعت مچی,پیدا کردن راه با ساعت آنالوگ,انواع جهت بابی,همه نوع پیدا کردن راه,پیدا کردن راه همه جور و همه راه, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 794 تاريخ : 28 / 1 / 1392 ساعت: 1:09

در طول شب می‌توانید از طریق ستاره‌ها مسیر خود را پیدا كنید و در عین حال مواظب راه رفتن خود در تاریكی باشید چرا كه هم ممكن است لیز بخورید هم این كه ستاره‌ها را گم كنید و بی‌جهت دور خود بچرخید.

وقتی در نیم كره شمالی گم شده‌اید ستاره قطبی اولین چیزی است كه باید پیدایش كنید. یكی از ساده‌ترین راه‌های پیدا كردن آن، دیدن صورت فلكی دب اكبر(خرس بزرگ) است.

آن را به صورت یك ملاقه هم می‌توان در آسمان یافت. اگر فاصله دو ستاره آخر این صورت فلكی را 5 برابر كنید به ستاره قطبی می‌رسید. ستاره قطبی خود اولین ستاره صورت فلكی دب اصغر یا خرس كوچك است. در نیم كره جنوبی باید صورت فلكی صلیب جنوبی را پیدا كیند از آنجایی كه من هرگز پایین‌تر از خط استوا نرفته‌ام نمی‌توانم در پیدا كردن آن توضیحی بدهم.

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : ستاره‌ای از سرزمین‌ سرد,ستاره,ستاره شناسی,ستاره سرد, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 739 تاريخ : 28 / 1 / 1392 ساعت: 1:05

با یك روش بسیار دقیق شروع می‌كنیم. این روش نیاز به آسمان صاف و زمان زیاد دارد. یكی از محاسن این روش این است كه احتیاج به هیچ وسیله‌ خاصی (كه در طبیعت نیست) ندارد. یك شاخه درخت یك متری، دو قلوه سنگ یك اندازه و یك سنگ بزرگتر و چیزی كه شبیه به ریسمان برایتان عمل كند همه وسایلی است كه نیاز دارید.

در طول روز قبل از ظهر شاخه یك متری را به صورت عمودی درون زمین فرو ببرید. زمین مورد استفاده برای این روش باید كاملا صاف باشد. در مرحله بعد در انتهای سایه شاخه یك متری یكی از قلوه سنگ‌ها را قرار دهید. ریسمان را در انتهای دیگر چوب جایی كه به زمین فرو رفته است ببندید. سنگ بزرگتر را به ریسمان گره بزنید و از این طریق یك دایره روی خاك ترسیم كنید.

حالا نوبت صبر كردن است. آنقدر صبر كنید كه هوا رو به تاریكی برود. در طول روز سایه‌ شاخه درخت بلند است هر چه به سمت ظهر می‌روید سایه‌ها كوتاهتر می‌شود و بعد از ظهر روند بلند شدن سایه‌ها باز هم تكرار می‌شود.

وقتی سایه در كوتاهترین حد خود قرار دارد باید با یكی از قلوه سنگ‌ها در انتهای سایه شاخه درخت نشانه(ظهر) قرار دهید. سمتی كه شاخه سایه‌اش كوتاهتر است در نیم كره شمالی زمین، شمال را نشان می‌دهد. به راحتی می‌توان جنوب و شرق و غرب را پیدا كنید. با تقسیم بندی مناطق بدست آمده می‌توان ساعت درست كرد. این روش بسیار سریع است و همه چیز را به صورت تقریبی به شما نشان می‌دهد.

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : جهت یابی و ساخت ساعت در آسمان آبی و ابر سفید,جهت یابی در آسمان آبی,ساخت ساعت طبیعی,ساعت در طبیعت, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 743 تاريخ : 28 / 1 / 1392 ساعت: 1:02

فرض كنید شما گم شده‌اید و وسط ناكجا آباد ایستاده‌اید و نمی‌دانید چه باید بكنید. دو نكته مهم را در لحظه‌ای كه احساس می‌كنید گم شده‌اید فراموش نكنید:

اول این كه آرامش خودتان را حفظ كنید و دیگر این كه عاقلانه فكر كنید. شما می‌توانید مدت‌ها بدون غذا زندگی كنید. فقط باید آب پیدا كنید.

اقدامات اولیه در این مطلب بیشتر از این كه بخواهیم بدانیم چه مهارت‌هایی برای زنده ماندن لازم است، سعی می‌شود نحوه یافتن راه بدون استفاده ازقطب‌نما را یاد بگیریم.

برای شروع بد نیست از یك ارتفاع بالا بروید و خوب اطراف را ببینید. سعی كنید تا ردی از عبور انسان را در حوالی خود پیدا كنید. اگر چیزی پیدا نكردید بهتر است تصمیم بگیرید كه در كدام مسیر باید حركت كنید.

اگر نقشه‌ای در دست ندارید سعی كنید عوارض طبیعی اطرافتان را بر روی یك كاغذ بكشید. شمال و جنوب را همان‌طور كه كمی پایین‌تر خواهیم گفت روی آن مشخص كنید. اگر هم نقشه دارید مكان خود را تعیین كنید.

یادتان باشد قرار نیست یبشتر از تواناییتان از ارتفاع بالا برود. اگر خسته بودید باید كمی استراحت كنید و با كمی فكر كردن راه دیگری را برای جمع آوری اطلاعات جهت نجات بدست بیاورید.

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : چگونه بدون قطب‌نما گم نشویم؟,بدون قطب نما چه کنیم,راهیابی بدون قطب نما,رهیابی با ستارگان, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 759 تاريخ : 28 / 1 / 1392 ساعت: 0:57

جهت یابی به کمک ستارگان دب اکبر , ذات الکرسی و ستاره قطبی
در بالاى قطب شمال (در فضا) ستاره ثابتى است بنام ستاره قطبى که اگر رو به آن بایستید رو به شمال خواهید بود. براى پیدا کردن این ستاره میتوان از ستارگان دب اکبر و ذات الکرسى استفاده نمود. ستارگان دب اکبر هفت ستاره میباشند که به شکل ملاقه قرار گرفته‌اند. اگر دو ستاره آخر یعنى لبه ملاقه را در نظر بگیریم و بوسیله یک خط فرضى آنها را بهم وصل نموده و پنج برابر امتداد دهیم این خط به ستاره قطبى میرسد.
بوسیله مجموعه ستارگان ذات الکرسى نیز میتوان ستاره قطبى را پیدا کرد. این ستارگان به شکل W بوده که راس زاویه وسطى آن بسمت ستاره قطبى میباشد. این دو گروه ستارگان (دب اکبر و ذات الکرسى) نسبت به ستاره قطبى تقریبا مقابل یکدیگرند و اگر احتمالا یکى از آنها معلوم نبود، دیگرى حتما دیده میشود.
جهت یابی به کمک خوشه پروین
 
دسته‌اى ستاره، حدود ده تا پانزده عدد بشکل خوشه انگور، در یک جا مجتمع هستند که به آن مجموعه خوشه پروین میگویند. این ستارگان مانند خورشید از شرق به طرف غرب در حرکتند، ولى در همه حال دم آنها بطرف مشرق میباشد
جهت یابی به کمک ستارگان بادبادکی
 
حدود هفت یا هشت ستاره در آسمان وجود دارد که به شکل بادبادک یا علامت سوال میباشند. این ستارگان نیز از شرق بطرف غرب حرکت میکنند و در هر حال دنباله بادبادکى آنها بطرف جنوب است
جهت یابی به کمک ماه
 
برای جهت یابی توسط ماه ابتدا باید بدانیم که در نیمه ی اول ماه هستیم یا نیمه ی دوم ؛ روش تشخیص آن نیز به قرار زیر می باشد:
دو سر هلال ماه را با یک خط فرضی به هم متصل می کنیم و آن خط آنقدر ادامه می دهیم تا به زمین برسد اگر شکل بدست آمده از این کار p انگلیسی بود در نیمه ی اول ماه هستیم و اگر شکل بدست آمده q انگلیسی بود در نیمه ی دوم ماه قرار داریم
_
حال اگر در نیمه ی اول بودیم طرف کوژ (برآمده) هلال جهت مغرب را نشان می دهد.

_و اگر در نیمه ی دوم ماه بودیم طرف قعر ( تو رفتگی ) هلال مغرب را نشان می دهد.
قطب نمای ماه
در یک شب مهتابی چوبی را داخل زمین فرو کنید. با سنگ نوک سایه را علامت بگذارید. ده دقیقه بعد با سنگی دیگر نوک سایه جدید را علامت بگذارید. دو نقطه را به هم وصل کنید این خط مسیر شرق- غرب را نشان میدهد

پیدا کردن جنوب توسط ماه
خطی را بین دو تیزی هلال ماه رسم کرده و آن را تا زمین امتداد دهید. انتها یا امتداد این خط نقطه جنوب را در موقعیت شما نشان میدهد

جهت یابی به کمک خورشید  
همانطور که همگی می دانیم محل طلوع خورشید مشرق و محل غروب آن مغرب است . برای جهت یابی کافی است که بتوانیم یکی از جهات اصلی را پیدا کنیم آنگاه می توانیم با استفاده از رابطه ی معروف زیر سایر جهات را بیابیم :

اگر دست راست بطرف مشرق باشد؛ آنگاه دست چپ مغرب را نشان میدهد دراین حالت روبرو شمال و پشت سر جنوب خواهد بود .این مطلب فقط در اول بهار و پائیز صحیح است، یعنی‌ در زمانهای دیگر، محل طلوع و غروب خورشید نسبت به مشرق و مغرب مقداری انحراف دارد که البته به سادگی‌ قابل تصحیح است. به عنوان مثال در اول تابستان و زمستان، محل طلوع و غروب خورشید '' حداقل '' حدود 23.5 ( بیست و سه و نیم ) درجه با محل دقیق شرق و غرب فاصله دارد که این خطا به هیچ وجه قابل چشم پوشی‌ نیست

.

جهت یابی بکمک ستاره های اوریون
کمربند ستاره های اوریون
اوریون از 7 ستاره نزدیک به هم کمربند ستارگان است. سه ستاره نزدیک به هم کمربند ستارگان است. زمان دیدن صور فلکی اوریون وقتی است که از قسمت مشرق طلوع کرده و از مغرب غروب میکند. در خط استوا، دو حالت زیر تقریباً از روی سر شما میگذرد:
از شمال عرض جغرافیایی جنوبی
از جنوب عرض جغرافیایی شمالی
جهت یابی به کمک ستاره قطبی
پیدا کردن ستاره قطبی
برای پیدا کردن شمال، ستاره قطبی را پیدا کنید.
ستاره های دیگر به دور ستاره قطبی می‌چرخند.
آسانترین راه برای شناسایی ستاره قطبی، استفاده از مجمع الکواکب دب اکبر است. (از دو ستاره جلویی دب اکبر که در انتهای کاسه دب اکبر وجود دارند خط راستی بکشید انتهای آن ستاره قطبی را نشان میدهد )
فاصله ستاره قطبی حدوداً 5 برابر فاصله بین دو ستاره است.
دقیقاً آن طرف ستاره های دب اکبر، مجمع الکواکب کاسیوپیا دیده میشود. که از 5 ستاره تشکیل شده و ترکیب آنها به شکل M یا W است. ستاره قطبی در راستای آخرین ستاره این مجموعه است. فاصله هر کدام از این مجموعه ها تا ستاره قطبی تقریباً برابر است.

یكی از شیوه های دقیق جهت یابی قبله ، استفاده از سایه شاخص به هنگام زوال ظهر مكّه مكرمه در دو روز خاص از سال است این دو روز عبارتند از 7 خرداد و 25 تیر ، بر این اساس می توانید با استفاده از یك شاخص وتعیین سایه شاخص در این دو روز ، سمت دقیق قبله هر مكانی را در نیمكره شمالی به سادگی بیابید
مكّه مكرمه ، كه قبله مسلمانان در آن واقع است ، در طول جغرافیایی 39 درجه و 49 دقیقه ( شرقی ) وعرض جغرافیایی 21 درجه و 26 دقیقه ( شمالی ) قرار دارد ، در روزهای 7 خرداد و 25 تیر امسال ، میل خورشید ( فاصله مركز خورشید تا استوای سماوی ) با عرض جغرافیایی مكّه مكرمه برابر می شود وبه عبارت دیگر ، هنگام ظهر شرعی ( اذان ظهر ) ، خورشید درست در سمت الرأس مكّه قرار می گیرد ؛ در نتیجه شاخص در مكّه سایه نخواهد داشت ولذا در هر مكانی كه قرار داشته باشید ، خلاف سایه شما، سمت صحیح قبله را نشان می دهد . برای آن كه این عمل به دقت انجام پذیرد ، می توانید از یك وسیله عمود بر زمین ( نخ یا میله ) استفاده كنید وخلاف جهت سایه آن را در این دو روز از سال در هنگام اذان ظهر مكه ( 7 خرداد ساعت 13 و 48 دقیقه و25 تیر ساعت 13 و 57 دقیقه به وقت رسمی ایران) مشخص كنید .
به این ترتیب ، جهت صحیح قبله در محل خود را به دست آورده اید .

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : جهت یابی با ستارگان,پیدا کردن راه با ستاره ها,جهت یابی,راهیابی با ستاره ها,دب اکبر,دب اصغر,ذات الکرسی, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 1605 تاريخ : 28 / 1 / 1392 ساعت: 0:55

ارسال اس ام اس رایگان از طریق اینترنت

امروز با یک ترفند جدید در خدمت دوستان هستیم در این ترفند یاد می گیرید که چطور با کامپیوتر به تمامی موبایل های موجوددر جهان اس ام اس ارسال کنید

اول از همه وارد جیمیل خود شوید
سپس به قسمت Setting بروید
2:در قسمت area Code شماره خود را به صورت *******98935+ وارد کنید تا کد فعال سازی به موبایلتان ارسال شود{بجای ستاره ها شماره ی خودتون رو وارد کنین بدون صفر}
3: بعد گزینه ی next رو کلیک کنید
4:در این صفحه در قسمت ایمیل یک میل رو وارد کنین زياد مهم نيست كه ايمل كي هست
5: تو قسمت Alias هم اسم خودتان را وارد کنید. ودر قسمت پسورد هم دوبار رمز عبوری یکسان را وارد کنید و به قسمت Promotional code كاري نداشته باشد
6: تیک قسمت
I have read and accepted prices and terms of service
Free registration
رو حتما بزنید
7: حال بر روی گزینه ی Register کلیک کنید.
8 :رمزي رو كه به گوشيت اومده رو وارد كنيد
9: و در نهایت بر روی گزینه ی Activate کلیک کنید و تمام.
از این به بعد شما می توانید به قسمت send sms رفته و از طریق این سایت اس ام اس رایگان ارسال کنید.
البته میتونین پروفایل خودتون رو هم کامل کنین و اگه عکس از خودتون بذارین امتیاز بیشتری خواهد داشت

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : فرستادن اس ام اس رایگان از طریق جیمیل,جیمیل اس ام اس میفرستد,فرستادن اس ام اس رایگان با اینترنت, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 4047 تاريخ : 28 / 1 / 1392 ساعت: 0:49

راهنمای درج تصویر یا عکس در وبلاگ                   

یکی از مواردی که مورد نیاز بسیاری از وبلاگ نویسان است درج تصویر در وبلاگ است. در نیلوبلاگ این امکان وجود دارد که هنگام تایپ متن با استفاده از امکانات ویرایشگر متن نیلوبلاگ براحتی با تایپ آدرس تصویر را درج و حتی نحوه و جای نمایش آنرا میان متن تعیین کنید.
برای درج تصاویر برای مطالب خود در وبلاگ نیاز دارید تا تصویر را در فضای وب قرار دهید برای اینکار اگر تصویر از قبل در اینترنت وجود داشته مثل تصاویر خبری میتوانید با پیدا کردن آدرس اینترنتی تصویر (معمولا با زدن دکمه سمت راست ماوس بر روی تصویر و انتخاب Properties) و قرار دادن آن در بخش آدرس تصویر در ویرایشگر مطالب بلاگفا از آن تصویر در وبلاگ خود استفاده کنید.
برای درج تصاویری که در کامپیوتر خود دارید و یا نمی خواهید از آدرس اصلی آن استفاده کنید می بایست آنرا در فضای وب قرار دهید و سپس آدرس آنرا در بخش درج تصویر ویرایشگر تصاویر نیلوبلاگ قرار دهید.روشی ساده برای قراردادن تصاویر استفاده از سایتهای ارائه فضای (Host) رایگان هستند . کار با برخی از این سایتها بسیار ساده است و تنها کافیست در صفحه مربوط در آن سایت تصویر مورد نظر خود را با زدن دکمه (Browse) انتخاب کنید و سپس دکمه ای تایید یا Upload را بزنید بعد از مدتی کوتاهی تصویر در آن وب سایت قرار گرفته و آدرس آن در اختیار شما قرار می گیرد.حال کافیست آدرس تصویر را در ویرایشگر متن نیلوبلاگ وارد کنید.برخی از این سایتها نیز نیار به ثبت نام دارند و معمولا فضای مشخصی را در اختیارتان قرار میدهند مزیت استفاده از این سایتها با وجود پیچیدگی اولیه مدیرت کامل بر فایلهاست بطوریکه حذف یا جایگزین کردن تصاویر امکان پذیر است

در ادامه برخی از سایتهای ارائه کننده فضای رایگان برای درج تصاویر معرفی شده است . موارد ابتدای فهرست نیازی به ثبت نام نداشته و استفاده از آنها ساده تر است.
لازم به ذکر است که نیلوبلاگ مسئولیتی در برابر ادامه یا کیفیت خدمات این سایتها نداشته تنها برای راحتی کاربران پیشنهاد شده اند همچنین مناسب است که کاربران همیشه یک نسخه از تصاویر وبلاگ خود را در کامپیوتر خود ذخیره کنند تا در صورت ایجاد مشکلات احتمالی امکان استقرار آنها در سایتهای دیگر وجود داشته باشد

برای آپلود همیشگی از  آدرس زیر استفاده کنید

 

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : راهنمای درج تصویر یا عکس در وبلاگ ,عکس در وبلاگ,در مورد وبلاگ, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 708 تاريخ : 28 / 1 / 1392 ساعت: 0:43

           بیوگرافی جنیفر لوپز                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            جنیفر لین لوپز با نام مستعار جِی لو زاده ۲۴ ژوئیه ۱۹۶۹ خواننده، بازیگر، رقصنده، تهیه‌کننده موسیقی، تهیه‌کننده تلویزیونی و طراح مد پورتوریکوییآمریکاست. جنیفر لوپز توسط مجله اقتصادی آمریکایی فوربز عنوان ثروتمندترین بازیگر لاتین تبار اهل هالیوود را به خود اختصاص داد. جنیفر لوپز در فهرست ۱۰۰ شخص پرنفوذ و اثرگذار آمریکایی لاتین تبار، توسط مجله پیپل اِن اسپانول به عنوان نفر نخست برگزیده شد. او تا به حال با توجه به شهرت و محبوبیتش به عنوان یک سوپر استار در آگهی‌های پولساز نظیر تبلیغ ادکلن و مدهای گوناگون شرکت کرده و سودهای هنگفتی را به دست آورده‌است. علاوه بر آن او به عنوان یک حامی حقوق بشر و همچنین در رابطه با واکسیناسیون اطفال در بیمارستان کودکان لس آنجلس فعال بوده‌است. جنیفر لوپز کار شغلی خود را به عنوان رقصنده با بازی در مجموعه طنزآغاز کرد. پس از آن با ظهور در فیلم هیجانی و اکشن قطار پول در سال ۱۹۹۵ به سر زبان‌ها افتاد. نخستین فیلمی که او به عنوان یک بازیگر کلیدی، ایفای نقش کرد فیلم با ژانر زندگینامه به نام سلنا بود که به سال ۱۹۹۷ ساخته شد، در این فیلم جنیفر لوپز به عنوان یک بازیگر برجسته و متمایز موفق شد جایزه آلما را دریافت کند. فیلم خارج از دیدبه سال ۱۹۹۸ فیلمی بود که او توانست دومین جایزه آلما را به خاطر نقش آفرینی در آن کسب نماید. پس از آن در فیلم‌های طنز برنامه‌ریز ازدواج خدمتکاری در منهتن و مادرشوهر هیولا به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۴، ۲۰۰۵ نقش آفرینی کرد. فیلم‌های مایلید برقصیم؟ و مادرشوهر هیولا برای جنیفر لوپز از لحاظ اقتصادی دستاوردی بزرگ محسوب می‌شدند.

در سال ۱۹۹۹ لوپز به عنوان نخستین کار، آلبوم آن دِ سیکس را روانه بازار موسیقی کرد. که تک آهنگ برتر و مشهور «اگر تو عاشق من باشی» را در بر داشت. دومین آلبوم استودیویی جنیفر لوپز با نام J.Lo در سال ۲۰۰۱ با فروش هشت میلیون نسخه در کل دنیا، یک دستاورد بزرگ مالی برای او محسوب می‌شد. آلبوم J To Tha L-O! The Remixes نیز در سال ۲۰۰۲ دومین آلبوم پیاپی جنیفر بود که در صدر فهرست ۲۰۰ آلبوم برتر موسیقی آمریکا قرار گرفت. سومین و چهارمین آلبوم استودیویی این ستاره آمریکایی موسوم به این منم... خوب حالا در ۱۹ نوامبر ۲۰۰۲ و میلادی دوباره در اول مارس ۲۰۰۵ ردیف شماره ۲ فهرست بیلبورد ۲۰۰ را به خود اختصاص دادند. در سال ۲۰۰۷ او نخستین آلبوم تمام اسپانیولی اش به نام آنطور که یک زن دل می‌بازدرا روانه بازار کرد، او همچنین در ششم اکتبر همان سال پنجمین آلبوم انگلیسی و در مجموع ششمین آلبوم خود را با نام شجاعدر دسترس هواداران خود قرار داد. او در سال ۲۰۰۳ برنده جایزه «American Music Award for Favorite pop/rock female Artist» که مخصوص خوانندگان زن در سبک پاپ و راک بود، گردید و همچنین در سال ۲۰۰۷ جایزه «American Music Award for Favorite Latin Artist»، که مخصوص هنرمندان لاتین تبار می‌باشد را از آن خود کرد. با توجه به آخرین آمار، جنیفر لوپز بیشتر از ۲۵ میلیون نسخه از آلبوم‌های خود را در تمام دنیا فروخته‌است. در مسابقه تلویزیونی امریکن آیدل که مربوط به کشف استعدادهای درخشان در زمینه تک خوانی است، جنیفر لوپز در هیئت داوران فعال می‌باشد. در کانال سی بی اس جنیفر به عنوان نخستین مهمان برنامه «گفتگو» شرکت کرد.

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : بهترین بازیگران جهان,جنیفر لوپز,genifer lopes,بیوگرافی جنیفر لوپز, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 727 تاريخ : 28 / 1 / 1392 ساعت: 0:35

   

در مواد پرتوزا یا رادیو اکتیو فرایند پرتوزایی رخ می‌دهد.

پرتوزایی (رادیواکتیویته) به فرآیندی گفته می‌شود که به وسیله آن هسته‌های ناپایدار اتمی دچار واپاشی هسته‌ای می‌شوند. چنین فرایندی معمولاً یک پرتو یون ساز با مقدار بالایی انرژی (کار مایه) پدید می‌آورد.

گاهی این انرژی را می‌توان به صورت نیروی هسته‌ای مهار کرد یا می‌تواند به‌وسیله آلودگی پرتوزایی در زیست بوم رها شود که بسیار مخاطره آمیز خواهد بود.

هسته‌هایی که ترکیب نوترونها و پروتونهایشان پایدار نیست دست خوش واپاشی می‌شوند. این گونه هسته‌ها به طور ذاتی ناپایدار بوده و با گذشت زمان تغییر نموده و به هسته‌های جدیدی تبدیل می‌شوند. به این فرآیند شکافت هسته‌ای می‌گویند که ضمن تبدیل به هسته یا هسته‌هایی کوچک تر و پایدارتر پرتوهای پرانرژی به اطراف پراکنده می‌شود. چنین هسته‌ای را پرتوزا یا رادیواکتیو می‌گویند. ناپایداری هسته می‌تواند به دلیل فزونی نوترون‌ها، پروتون‌ها و یا هر دو باشد.

این بخش از مقاله شکافت هسته‌ای برای ادغام به اینجا منتقل شده‌است.


پایداری و ناپایداری ایزوتوپ‌ها

اگر ۱۳ پروتون را با ۱۴ نوترون ترکیب کنیم هسته‌ای خواهیم داشت که اگر ۱۳ الکترون در اطراف آن گردش کنند یک اتم آلومینیوم را می‌سازند. حال اگر میلیاردها از این اتم‌ها را در کنار هم قرار دهیم فلز آلومینیوم ( AL_ {27} ) را داریم که با آن انواع وسایل نظیر قوطی نوشابه و در و پنجره و غیره... را می‌توان ساخت.

اگر همین آلومینیوم را در شیشه‌ای قرار دهیم و چند میلیون سال دیگر به سراغ آن بیائیم این آلومینیوم هیچ تغییری نخواهد داشت. یعنی آلومینیوم عنصری پایدار است. تا حدود یک قرن پیش تصور بر این بود که تمام عناصر پایدار هستند.

بسیاری از اتم‌ها در اشکال متفاوتی دیده می‌شوند. برای مثال مس دو شکل پایدار دارد: مس ۶۳ ومس ۶۵. به این دو نوع ایزوتوپ گفته می‌شود. هر دوی آنها ۲۹ پروتون دارند اما چون در جرم اتمی ۲ واحد فرق دارند به سادگی می‌توان فهمید که تعداد نوترون‌های اولی ۳۴ ودیگری ۳۶ است. هر دوی آنها پایدار هستند. در حدود یک قرن پیش دانشمندان متوجه شدند که بعضی عناصر ایزوتوپ‌هایی دارند که رادیواکتیو (پرتوزا) هستند. مثلاً هیدروژن را در نظر بگیرید، در مورد این عنصر سه ایزوتوپ شناخته شده‌است:

۱ - هیدروژن معمولی (H_1) در هسته اتم حود یک پروتون دارد وبدون هیچ نوترونی. البته واضح است چون نیازی نیست تا خاصیت چسبانندگی خود را نشان دهد چرا که پروتون دیگری وجود ندارد.

۲ - هیدروژن دوتریم( D)که یک پروتون ویک نوترون دارد و در طبیعت بسیار نادر است. اگرچه عمل آن بسیار شبیه هیدروژن نوع اول است برای مثال می‌توان از آن آب ساخت اما میزان بالای آن سمی است.

هر دو ایزوتوپ یاد شده پایدار هستند اما ایزوتوپ دیگری از هیدروژن وجود دارد که ناپایدار است!

۳ - ایزوتوپ سوم هیدروژن (تریتیوم )(T)که شامل دو نوترون و یک پروتون است. همان طور که قبلا گفته شد این نوع هیدروژن ناپایدار است. یعنی اگر بازهم ظرفی برداریم واین بار درون آن را با این نوع از هیدروژن پر کنیم و یک میلیون سال دیگر به سراغ آن بیائیم متوجه می‌شویم که دیگر هیدروژنی نداریم و همه آن به هلیم ۳ تبدیل شده‌است (۲ پروتون و یک نوترون).

می‌توان گفت که هر چه هسته اتم سنگین‌تر شود تعداد ایزوتوپ‌ها بیشتر می‌شود و هر چه تعداد ایزوتوپ‌ها بیشتر شود امکان بوجود آمدن هسته‌های ناپایدار نیز بیشتر خواهد شد و در نتیجه احتمال وجود نوع رادیواکتیو نیز بیشتر می‌شود.

در طبیعت عناصر خاصی را می‌توان یافت که همه ایزوتوپ‌هایشان رادیواکتیو باشند. برای مثال دو عنصر سنگین طبیعت که در بمب‌ها ونیروگاه‌های هسته‌ای از آنها استفاده می‌شود را نام می‌بریم: اورانیوم و پلوتونیوم

 

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : پرتوزا چیست؟,همه چیز در مورد فضا, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 748 تاريخ : 27 / 1 / 1392 ساعت: 13:44

                    آموزش ساخت جیمیل                                                                                                   امروزه شرکت های زیادی امکان ارسال ایمیل را میدهند که یکی از پر کاربرد ترین ها گوگل میباشد.جیمیل یکی از کاربرد های گوگل است و گوگل آن را پشتی بانی می کند شما با رفتن به آدرسhttp://www.gmail.com  میتوانید اعتبار ایجاد کنید این سایت کاملا فارسی بوده و نیاز به آموزش ندارد فقط پیشنهاد میشود بعد از ساخت جیمیل ازhtml جیمیلتون استفاده کنین. پیشنهاد میکنم جیمیل از یاهو بهتر و آسون تره امتحان کنین. در قسمت بعد آموزش فرستادن اس ام اس با جیمیلو توضیح میدم

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : آموزش,ساخت,جیمیل, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 835 تاريخ : 27 / 1 / 1392 ساعت: 1:53

 

 حریم سلطان

از تکنولوژی روز دنیا

حریم سلطان
Muhteşem Yüzyıl
MagnificentCenturyTheme.jpg
فرمت رمان تاریخی
نویسنده مرال اوکای
کارگردان یاغمور تایلان
دورول تایلان
ستارگان خالد ارگنچ
نور فتاح‌اوغلو
مریم اوزرلی
اوکان یالابیک
نباهت چهره
سلما ارگچ
محمد گونسور
پلین کاراهان
جانسو دره
اوزان گوون
اورکون اونگن
تونجل کورتیز
فیلیز احمد
کشور سازنده ترکیه
زبان‌ها ترکی استانبولی
تعداد فصل‌ها ۳
تعداد قسمت‌ها 93
تولید
تهیه‌کننده تیمز پروداکشن
مکان‌ها استانبول، ادیرنه، مارماریس
زمان اجرا ۱۲۰~۷۰ دقیقه
پخش کننده
شبکه اصلی شو تی‌وی (۲۰۱۱)
استار تی‌وی (۲۰۱۲)
۵ ژانویهٔ ۲۰۱۱ تاکنون

حریم سلطان (به ترکی استانبولی: Muhteşem Yüzyıl؛ به معنای سدهٔ باشکوه) نام یک سریال تلویزیونی تاریخی ترک‌زبان است. فصل اول این سریال از شبکهٔ تلویزیونی شو تی‌وی و فصل دوم آن از شبکهٔ استار تی‌وی در حال پخش است. شبکهٔ جم تی‌وی این سریال را با دوبلهٔ فارسی و با نام «حریم سلطان» پخش می‌کند. داستان سریال بر پایهٔ زندگی سلطان سلیمان قانونی، مشهورترین سلطان امپراتوری عثمانی و خرم سلطان (روکسلانا)، کنیز و برده‌ای که ملکه شد، نوشته شده‌است.برخی از نمایندگان مجلس ترکیه وهمچنین رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور خواهان توقف پخش این سریال شدند و لایحه ای به مجلس ترکیه درباره توقف ساخت ادامه سریال ارائه کردند.[۱]

 

داستان [ویرایش]

نام اصلی سریال (سدهٔ باشکوه) به دوران سلطنت سلطان سلیمان قانونی اشاره دارد و این مجموعهٔ تلویزیونی، توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که در حرمسرا و دربار او روی می‌داد را به تصویر می‌کشاند. جزئیات اکثر حوادث و اتفاقاتی که در سریال روی می‌دهد، واقعیت ندارد اما کلیت حوادث، واقعیت تاریخی دارد.

سلطان سلیمان در ۲۶ سالگی بر تخت سلطنت نشست. او در پی آن بود که امپراتوری عثمانی را قدرتمندتر و گسترده‌تر از امپراتوری اسکندر کبیر سازد و به آن وجهه‌ای شکست‌ناپذیر بخشد. در تمام مدت ۴۶ سال سلطنتش، سلیمان به عنوان مقتدرترین سلحشور و فرمانروای شرق و غرب شناخته می‌شد. در سال ۱۵۲۰، سلیمان در حال شکار بود که از مرگ پدر خبردار شد و بدین ترتیب امپراتوری عثمانی صاحب سلطانی جدید می‌گشت. سلیمان همسرش، ماه‌دوران سلطان و پسرش، شاهزاده مصطفی را در کاخ مانیسا ترک گفت و به همراه یار و همدم نزدیکش، ابراهیم پارگایی رهسپار کاخ توپقاپی شد. سلیمان بدون آنکه خود بداند در مسیری قدم گذاشته بود که در نهایت، اوج شکوه و عظمت امپراتوری عثمانی را در پی داشت.

در حالیکه آن دو در راه کاخ توپقاپی بودند، یک کشتی متعلق به دولت عثمانی از کریمه در قسطنطنیه پهلو گرفته بود و بردگان مسیحی به‌اسارت‌گرفته‌شده را به کاخ عثمانی اهدا می‌کرد. یکی از بردگان که الکساندرا لا روسا نام داشت، دختر یک کشیش ارتودوکس اهل اوکراین بود که قتل پدر، مادر و نامزدش به هنگام یورش تاتارها را به چشم خود دیده بود. این دختر جوان که به اسارت در آمده بود و به کاخ عثمانی فروخته شده بود، بعدها نام خرم سلطان را اختیار می‌کند و آنچنان سلیمان را شیفتهٔ خود می‌کند که سلطان حاضر می‌شود با زیر پا گذاشتن رسوم و عادات پیشین، او را به ازدواج نکاحی خویش درآورد (پس از آنکه تیمور، بایزید را شکست داد و زنش را به اسارت گرفت، سلاطین عثمانی از ازدواج نکاحی خودداری می‌کردند). خرم برای سلطان پسر به دنیا می‌آورد و از طریق خونریزی و دسیسه‌چینی در کنار سلیمان بر امپراتوری عثمانی حکمرانی می‌کند. عشق شدید سلیمان به خرم باعث می‌شود که راه‌ها برای اعمال نفوذ خرم بر دربار باز باشد.

سریال تلویزیونی حریم سلطان به روابط حاکم بین اعضای خاندان سلطنتی، به‌ویژه گرفتاری‌ها و رقابت‌های رمانتیک آن‌ها می‌پردازد. عداوت بین خرم سلطان و ماه‌دوران سلطان، ترقی خرم از جایگاه یک کنیز به جایگاه سوگلی سلطان، فرو افتادن خرم از چشم سلطان پس از به دنیا آوردن مهرماه سلطان، و اوج گرفتن دوبارهٔ او، مضمون اصلی این سریال تلویزیونی را تشکیل می‌دهد. علاقهٔ وزیر اعظم (ابراهیم پاشا) به یکی از زنان دربار (خدیجه سلطان) و علاقه نگار کالفا به ابراهیم پاشا و رابطه پنهانی آنها و انتقام جویی خرم سلطان از ابراهیم پاشا، تنش بین اروپای مسیحی و امپراتوری سنی‌مذهب عثمانی و فتوحات سلیمان از جمله مضامین و داستان‌های فرعی سریال به شمار می‌آیند.

فصل اول [ویرایش]

داستان با برخورد اتفاقی سلطان سلیمان با ابراهیم پارگایی آغاز می‌شود. در همین حال، الکساندرا لا روسا (بعداً خرم سلطان) در زادگاهش، اسیر یورش تاتارهای کریمه می‌شود. پدر، مادر، و خواهرش در نتیجهٔ این یورش کشته می‌شوند اما نامزدش، لئو زنده می‌ماند و می‌گریزد (اگرچه الکساندرا گمان می‌کند که لئو مرده‌است). در کشتی‌ای که او را به کاخ توپقاپی می‌برند، زنان دیگری از جمله بهترین دوستش، ماریا (بعداً گل‌نهال) نیز حضور دارند.

وقتی الکساندرا به کاخ می‌رسد، یکی از خدمتکاران (نگار کالفا) به او می‌گوید که اگر او سوگلی سلطان شود و برای سلطان، پسر به دنیا بیاورد، خودش سلطانه خواهد شد و بر دنیا حکمرانی خواهد کرد. بنابراین هنگامی که سلیمان در حال عبور از کنار کنیزان است، تمامی کنیزان به نشانهٔ احترام در برابر او تعظیم کرده‌اند اما الکساندرا چنین نمی‌کند و در عوض نام سلیمان را فریاد می‌کشد. سلطان که به او نگاه می‌کند، الکساندرا غش می‌کند و سلطان او را می‌گیرد. از همان زمان، الکساندرا مورد توجه سلطان قرار می‌گیرد و سلطان نام خرم را بر او می‌نهد. خرم که یک مسیحی بود، به اسلام می‌گرود.

ماه‌دوران (سوگلی دیگر سلطان) با خرم به‌سختی درگیر می‌شود و او را به‌شدت کتک می‌زند زیرا بر این باور است که خرم موجب سقط جنین او شده‌است. وقتی سلیمان از این قضیه آگاه می‌شود، از ماه‌دوران دل‌آزده می‌شود. در ادامه، خرم اولین پسرش، محمد را باردار می‌شود. وقتی خرم باردار است، سلیمان از او می‌خواهد که برای خوردن شیرینی به اتاقش بیاید؛ شیرینی‌هایی که توسط ماه‌دوران زهرآلود شده‌اند. با خوردن آن شیرینی‌ها، خرم از حال می‌رود اما سلیمان او را نجات می‌دهد. با روی دادن این ماجرا، نفرت سلیمان از ماه‌دوران فزونی می‌گیرد.

ویکتوریا (بعداً صدیقه) که شوهرش در یکی از نبردها توسط سلیمان کشته شده‌است، به قسطنطنیه می‌رود تا انتقام شوهرش را بگیرد.

خرم، اولین و تنها دختر سلیمان، مهرماه را باردار می‌شود. پس از زادن مهرماه، جشنی در حرمسرا ترتیب می‌دهد، اما در این جشن با یکی از سوگلی‌های دیگر سلطان به نام عایشه خاتون درگیر می‌شود و او را تهدید به قتل می‌کند. عایشه که از قصد و نیت صدیقه آگاه شده بود، توسط صدیقه کشته می‌شود. از آنجا که خرم پیشتر عایشه را به قتل تهدید کرده بود، تمامی شواهد علیه خرم بود. در نتیجه سلیمان، خرم را به کاخ پیشین (کاخ کریمه) تبعید می‌کند.

در این اثنا، ابراهیم پاشا با خدیجه سلطان (خواهر سلطان) ازدواج می‌کند. ابراهیم به خرم می‌گوید که او می‌تواند به کاخ توپقاپی بازگردد به شرطی که دامن ماه‌دوران را ببوسد. خرم در ابتدا این پیشنهاد را رد می‌کند اما در نهایت تغییر نظر می‌دهد.

لئو، نامزد پیشین خرم، از مکان سکونت خرم آگاه می‌شود و با پیشه کردن شغل نقاش کاخ، سعی می‌کند به خرم نزدیک شود. اما ابراهیم پاشا از رابطهٔ خرم سلطان با لئو آگاه می‌شود و به خرم می‌گوید که او (خرم) باید با راحت‌الحلقوم زهرآلود، لئو را از میان بردارد و یا اینکه خودش (ابراهیم)، سلطان را از ماجرا خبردار خواهد کرد.

سلیمان خارج از قصر ابراهیم در چادری نشسته‌است، انگور می‌خورد و از مشاهدهٔ مناظر طبیعی لذت می‌برد و صدیقه قرار است از او پذیرایی کند. در سه دقیقهٔ پایانی این قسمت می‌بینیم که صدیقه در حالی که سینی به دست دارد نزدیک سلطان می‌شود. روی سینی، یک لیوان آب قرار دارد اما زیر آن خنجری در دست صدیقه‌است. خرم در حالی که راحت‌الحلقوم زهرآگین را به لئو می‌خوراند، گریه می‌کند. و سپس صدیقه با قرار دادن خنجری زیر گلوی سلیمان، او را به مرگ تهدید می‌کند. اما سلیمان صدیقه را خلع سلاح میکند و به دستور ابراهیم صدیقه توسط چماقدار به دریا انداخته می شود. خرم که از مرگ لئو ناراحت میشود درصدد انتقام از ابراهیم پاشا بر می اید و دفتر مخصوص ابراهیم را به زهر الوده میکند فرزند خدیجه با کمک خرم به سختی دنیا می اید. پرنسس ایزابلا به اسارت در امده و وارد قصر میشود . ابراهیم پاشا مجسمه هایی را غنیمت به قصر می اورد و سپس بر اثر جادوی خرم بیمار میشود نامزد پرنسس برای نجات او به قصر می اید اما موفق به نجاتش نمیشود پرنسس قصر را اتش میزند ابراهیم پاشا به سینیور گریتی به دروغ خبر مرگ پرنسس به دلیل اتش سوزی را می دهد پرنسس به کاخ خدیجه وارد میشود اما خدیجه ازین امر ناراضی است و او را به قصر سلیمان می برند خرم از سلیمان میخواهد که پرنسس را رها کند اما ماهی دوران قصد دارد تا پرنسس به خلوت سلیمان برود تا خرم را از چشم سلیمان بیاندازد دفترچه خاطرات لئو بدست ابراهیم می افتد و دفتر را نزد سلیمان برده و از خرم میخواهد نوشته های لئو را برای سلطان باز گو کند در همین حال خبر مرگ پسر خدیجه میرسد و ابراهیم و سلیمان شتابان از قصر خارج میشوند و خرم دفتر را به باغ می اندازد خدیجه پس از مرگ پسرش افسرده میشود و با ابراهیم قهر کرده و بدستور برادرش به مسافرت میرود در همین حال نگار کالفا با ابراهیم رابطه پیدا میکند پرنسس عاشق سلیمان میشود و به خلوتش میرود خرم ازین اتفاق بسیار ازرده میشود و پرنسس را فراری میدهد اما سمبل خان ازین قضیه خبر دار شده و ابراهیم پرنسس را از کشتی به قصر باز میگرداند در همین حال ابراهیم بار دیگر قصد کنار زدن خرم را دارد و تصمیم به قتل پرنسس میگیرد تا قتل را به گردن خرم بیاندازد پرنسس بار دگر قصد فرار با اسب میکند که زخمی میشود نگار کالفا که از عشق ابراهیم پاشا میسوزد تصمیم به خودکشی میگیرد اما ابراهیم به طور ناگهانی او را نجات میدهد در همین حال خرم با همکاری گل اغا و نگار کالفا قصد مسموم کردن پرنسس را دارند که پرستار ایزابلا غذا را خورده میمیرد سرانجام به طور نامعلومی پرنسس با موافقت سلطان سلیمان به روم بازمیگردد

فصل دوم [ویرایش]

خدیجه دو قلو باردار میشود سلیمان به جنگ میرود دفتر خاطرات لئو بدست والده سلطان می افتد و از خرم بازخواست میکند خرم قضایا را برای والده بازگو میکند والده از هوش میرود پس از به هوش امدن والده خرم دفتر را در مقابل چشمان والده سلطان در شومینه میسوزاند خرم از والده میخواهد تا برای موفقیت و سلامتی سلیمان در جنگ نذر کند والده میگوید که از شیخ الاسلام اجازه بگیر خرم نامه ای به شیخ مینویسد شیخ الاسلام خرم را برده میداند و نمیتواند تا زمانی که ازاد شود نذری بدهد سلیمان باز میگردد و خرم را ازاد میکند سلیمان خرم سلطان را به اتاقش فرا میخواند اما خرم سرباز میزند سلیمان به اتاق خرم میرود خرم به او میگوید باید با هم عقد کنیم من ازاد شده ام و به تو نامحرمم! سلیمان شاکی میشود و دستور می دهد تا خرم را از قصر اخراج کنند والده و ماهی دوران و ابراهیم خشنود میشوند خرم با نوشتن نامه ای به سلیمان از قصر خارج میشود مهری ماه دختر خرم از دوری برادران و پدرش بیمار میشود سلیمان شب به کاخ میرود و در انجا در کنار مهری ماه وخرم میگذراند والده سلطان به تحریک ماهی دوران و با همکاری ابراهیم پاشا نقشه قتل خرم را میکشند شبانه خرم برای ملاقات پسرانش به قصر باز میگردد که در راه مورد یورش قرار میگرد و اما بالی بیک که دایه خاتون او را از بازگشت خرم به قصر اگاه کرده او را نجات میدهد خرم که میداند ابراهیم در یورش به او دست داشته در مراسم خته سوران مصطفی و محمد نقشه قتل ابراهیم پاشا را ترتیب میدهد اما وقتی به ملاقات خدیجه میرود دلش به حال او میسوزد و از قتل ابراهیم منصرف میشود سلیمان در مراسم ختنه سوران پسرانش خرم را به عقد خود در می اورد و این قضیه را به مادرش اطلاع میدهد که موجب خشم او شده و غش میکند ابراهیم در جشن مورد اصابت تیری زهر دار قرار میگیرد و بشدت بیمار میشود و برای شفا او را همراه با سمبل خان و نگار به چشمه اب گرم میبرند. نگار که عاشق ابراهیم پاشا است به ناچار با نصوح خان ازدواج میکند اما ابراهیم از نصوح میخواهد تا نگار را طلاق بدهد و در شب عروسی ابراهیم پاشا با نگار همبستر میشود خدیجه سلطان یک پسر و دختر بدنیا میاورد ایبیکه برادرزاده والده سلطان به قصر وارد میشود ماه دوران از سلیمان میخواهد که او را نیز همانند خرم ازاد کند اما سلطان ازین موضوع سرباز میزند و ماهی دوران به ناچار از سلطان میخواهد که بهمراه پسرش قصر را ترک کند سلطان رفتن ماهی دوران را قبول میکند اما اجازه رفتن پسرش را نمیدهد که سرانجام با درخواست مصطفی سلطان سلیمان قبول کرده و انها به کاخ ادیرنه تبعید میشوند سالها در گذرند خرم پنجمین فرزندش بنام جهانگیر را بدنيا مي اورد شاهزاده مصطفي بزرگ شده و بهمراه مادرش از اديرنه باز ميگردند سلطان سليمان براي فتح شارلکن به جنگ ميرود و مصطفي را نيز با خود ميبرد. والده سلطان که پيش از اين به ظاهر و براي رضايت پسرش با خرم صلح کرده بود بار دگر به تحريک ماه دوران در نبود سلطان نقشه اي براي مرگ خرم سلطان ميکشند و حرمسرا را به اشوب ميکشانند عده اي از کنيزان به قصد کشتن بزور وارد اتاق خرم شده و چهره خرم را با مشعل اتش ميسوزانند

 

شخصیت‌های اصلی [ویرایش]

نام بازیگر نقش توضیح
خالد ارگنچ سلطان سلیمان قانونی دهمین سلطان امپراتوری عثمانی
مریم اوزرلی خرم سلطان خاصگی سلطان، مادر پنج فرزند سلطان
نباهت چهره عایشه حفصه سلطان والده سلطان و خاصگی سلطان سلیم اول
نور فتاح‌اوغلو ماه‌دوران سلطان سوگلی دوم سلطان، مادر اولین فرزند سلطان
سلما ارگچ خدیجه سلطان خواهر سلیمان
اوکان یالابیک ابراهیم پاشا وزیر اعظم امپراتوری عثمانی
محمد گونسور شاهزاده مصطفی فرزند نخست سلیمان و ماه‌دوران
پلین کاراهان مهرماه سلطان دختر سلیمان و خرم
اورکون اونگن شاهزاده محمد فرزند نخست سلیمان و خرم
جانسو دره فیروزه خاتون معشوقهٔ سلیمان
اوزان گوون رستم پاشا همسر مهرماه و وزیر اعظم امپراتوری عثمانی
فیلیز احمد نگار کالفا خدمتکار و کارآموز حرم‌سرا
آلپ اویکن کلمنت هفتم پاپ کلیسای کاتولیک
سلما کچیک دایه خاتون پیشخدمت والده سلطان
نیهان بویوک‌آغاچ گل‌شاه پیشخدمت ماه‌دوران، پیشخدمت خرم
سلیم بایراکتار سُمبل خان رئیس خواجگان حرمسرا
فاتح آل ماتراکچی نصوح ریاضی‌دان، مورخ، جغرافی‌دان، چهره‌نگار مینیاتور، و مخترع
بوراک اوزچیویت مالکوچ‌اوغلو بالی خان خاص اوداباشی (اتاقدار مخصوص سلطان)
ازگی ایوب‌اوغلو آیبیگه خاتون برادرزادهٔ والده سلطان، شاهزادهٔ کریمه، معشوقهٔ بالی خان
تونجل کورتیز ابوسعود افندی خدمتکار سلطان سلیمان
یوکسل اونال شکر آغا سرآشپز کاخ
انگین گونایدین گل آغا خواجهٔ حرمسرا و مورد اعتماد خرم
ایپک یالووا ایزابلا فورتونا شاهدخت کاستیا، یکی از معشوقگان سلیمان

جنجال‌ها [ویرایش]

پخش سریال حریم سلطان، انتقادات و اعتراضاتی را در کشور ترکیه برانگیخت. برخی از بینندگان به آنچه ارائهٔ تصویری «نامحترمانه»، «شرم‌آور»، و «خوش‌گذران» از شخصیت تاریخی سلطان سلیمان می‌خواندند واکنش نشان دادند. شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه ادعا کرد که بیش از ۷۰٬۰۰۰ شکایت دربارهٔ این سریال دریافت کرده‌است و به شو تی‌وی اخطار داد تا به خاطر نمایش نادرست «حریم خصوصی یک شخصیت تاریخی» به صورت عمومی عذرخواهی کند. رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، نمایش این سریال را به دلیل «بد جلوه دادن تاریخ ترکیه به نسل جوان» کشور محکوم کرد. گروه‌های کوچک اسلام‌گرا و ملی‌گرا به نشانهٔ اعتراض مقابل استودیوی شو تی‌وی تجمع کردند اما سریال همچنان مخاطبان و علاقه‌مندان فراوانی دارد.

نمایندگان اسلام‌گرای وابسته به حزب عدالت و توسعه بسیاری از نیروهای ملی‌گرا نیز با ممنوع شدن سریال "عصر پرشکوه" (حریم سلطان) موافق هستند، زیرا عقیده دارند که این سریال تصویری مخدوش از سلطان عثمانی ارائه داده است. پارلمان ترکیه به زودی به لایحه‌ای رسیدگی می‌کند که هدف آن توقف ادامه پخش سریال "عصر پرشکوه" در سال ۲۰۱۳ است.طرفداران پرشمار سریال می‌گویند که سریال با فیلم مستند تفاوت دارد و لازم نیست عین واقعیات تاریخی در سریال بازسازی شود و هدف سریال درس تاریخ نیست، بلکه سرگرم کردن مردم با مضمونی تاریخی است. از سویی دیگر برخی از منتقدان مرال اوکای، نویسنده فیلمنامه سریال را متهم می‌کنند که برای جذاب کردن اثر خود از بکار بردن تحریفات تاریخی هیچ ابایی نداشته است. [۲]

در همین حال "ارطغرل گونای" وزیر فرهنگ ترکیه در اظهاراتی درباره سریال بحث برانگیز حریم سلطان گفت که دولت هیچ قصدی مبنی بر توقف پخش این سریال ندارد ولی عوامل و سازندگان این سریال باید دقت بیشتری بر ساخت آن داشته باشند تا با حقایق تاریخی در تضاد نباشد.پیش ازین نخست وزیر ترکیه در رابطه بااین سریال گفته بود: «ما هرگز چنین پدرانی نداشتیم و سرزمین ما هم هرگز چنین سلطانی نداشته است.»

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : توظیح کامل سریال حریم سلطان,نام بازیگران حریم سلطان,خلاصه فیلم حریم سلطان,سلطان سلیمان,خرم سلطان,ماه دوران,مهرماه,عثمانی , نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 2126 تاريخ : 29 / 1 / 1392 ساعت: 18:01

از تکنولوژی روز دنیا                                                                                                                                                                                                             نمای بالایی از نیم‌کره شمالی زمین.
بخش زردرنگ، نیم‌کرهٔ شمالی است.
نیم‌کره شمالی نیمی از سطح هر سیاره است که از استوای سیاره در طرف شمال قراردارد.
قطب شمال زمین در این نیم‌کره قرار دارد. هم‌چنین بیشتر خشکی‌ها و جمعیت کره زمین در نیم‌کره شمالی آن قرار گرفته‌است.
همهٔ پهنه یا بخشی از پهنهٔ بیشتر قاره‌ها به استثناء اقیانوسیه و جنوبگان در نیم‌کرهٔ شمالی جای گرفته‌اند. بخشی از آفریقا و آفریقای جنوبی در نیم‌کرهٔ جنوبی قرار گرفته‌است و جزایر اندونزی تنها قسمتی از قارهٔ آسیاست که در جنوب استوا واقع شده‌است.
زمان و دما [
از آغاز بهار تا آغاز تابستان چون میل خورشید زیاد می‌شود دایره روشنایی دیگر مدارها را نصف نمی‌کند و در تمام نقاط نیمکره شمالی قوس روز از قوس شب بیشتر است.
در فصل بهار در نیم‌کره شمالی روزها بلند می‌شود و شب‌ها کوتاه میگردد و در نیم‌کره جنوبی وضع بر عکس است. هرچه نقطه‌ای از استوا دورتر باشد اختلاف شب و روز آن بیشتر است. در استوا قوس شب و روز برابر است. در قطب شمال روز و در نیم‌کره جنوبی شب است.
در فصل تابستان وضع مانند بهار است اما در جهت وارونه. میل خورشید کم می‌شود و در نیم‌کره شمالی روزها به‌تدریج کوتاه و شب‌ها بلند می‌شود و در نیم‌کره جنوبی بر عکس شب‌ها رفته‌رفته کوتاه و روزها بلند می‌شود. در قطب شمال همواره روز است و در قطب جنوب همواره شب و در استوا وضع به یک منوال میباشد.
دمای هر مکان با عرض جغرافیائی آن مکان بستگی دارد یعنی هر اندازه از استوا دورتر شویم گرما کم‌تر خواهد شد. افزون بر این بلندی و کوتاهی روزها در این مسئله دخالت کامل دارد چنان‌که در اوایل تیر با این‌که آفتاب نسبت به نیم‌کره شمالی تقریباً عمودی‌تر می‌تابد، با یان وجود در اوایل مرداد هوا گرم‌تر است. چرا که در این مدت همواره روزها بلندتر از شب‌هاست و گرمای روزها متراکم می‌شود.
تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : نیم‌,کره,شمالی, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 716 تاريخ : 25 / 1 / 1392 ساعت: 23:43

از تکنولوژی روز دنیا                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          خطوط میدان مغناطیسی با براده‌های آهن نشان داده شده‌اند. تراوایی زیادی که هریک از براده‌های آهن دارند موجب ایجاد میدان مغناطیسی بزرگ تری در انتهای هر براده شده‌است. این باعث می‌شود هریک از براده‌ها یکدیگر را جذب کنند که یک مجموعه ممتدی به وجود می‌آید که شکل "خط" به خود می‌گیرد. انتظار نمی‌رود که این "خط"ها همان خطوط میدان مغناطیسی آهنربا باشند زیرا میدان مغناطیسی براده‌ها مقداری در میدان آهنربا تاثیر می‌گذارد.

در الکترو مغناطیس کلاسیک تعریف میدان مغناطیسی به صورت «میدان حاصل از بار الکتریکی در حال حرکت در اطراف آن» می‌باشد.

میدان مغناطیسی از تک بارها، سیمهای حامل جریان، جهتگیری دوقطبی‌های مغناطیسی (آهنرباهای دایمی)، جریان سیال رسانا (میدان مغناطیسی زمین) ایجاد می‌شوند.

 


 

http://bits.wikimedia.org/static-1.21wmf1/skins/common/images/magnify-clip-rtl.png

نقشه ساده‌ای از میدان مغناطیسی کره زمین که منبع میدان مغناطیسی زمین را به صورت یک آهنربا نشان می‌دهد. قطب شمال زمین در نزدیکی بالای تصویر و قطب جنوب نزدیک پایین آن است. توجه کنید که قطب جنوب آهنربا در اعماق داخل زمین در زیر قطب جنوب مغناطیسی آن است. میدان مغناطیسی زمین حاصل عبور جریان دائم الکتریکی در هسته مایع خارجی آن است

در الکترو دینامیک نسبیتی بین میدان الکتریکی و میدان مغناطیسی تفاوتی وجود ندارد و تعریف میدان الکترو مغناطیسی به صورت «اثر بار الکتریکی در اطراف آن» تعریف می‌شود. چون حرکت کاملاً نسبی در نظر گرفته می‌شود و نمی‌توان بین بار ثابت و بار متحرک تفاوتی قایل شد(متحرک بودن یا ثابت بودن برای ناظرهای مختلف تفاوت می‌کند). نیروی حاصل از این میدان را نیروی لورنتس می‌خوانند.

به بیانی دیگر میدان مغناطیسی میدانی است که توسط یک جسم مغناطیسی یا ذرات، و یا با تغییر میدان الکتریکی، تولید شده‌است [۱] و توسط نیرویی که روی دیگر مواد مغناطیسی و یا حرکت بار الکتریکی اعمال می‌شود شناسایی می‌شود. میدان مغناطیسی در هر نقطه داده شده توسط هر دو پارامتر جهت و شدت (یا مقاومت) مشخص می‌شود، که به عنوان یک میدان برداری شناخته می‌شود.[۲] اشیایی که خود میدان مغناطیسی تولید می‌کنند آهنربا نامیده می‌شوند. آهن رباها توسط نیروها و گشتاورهایی که توسط میدان‌های مغناطیسی تولید می‌کنند بر یکدیگرتاثیر می‌گذارند. آهن ربا معمولاً خود را در جهت میدان مغناطیسی موضعی تراز می‌کند. قطبنماها از این اثر برای اندازه گیری جهت میدان مغناطیسی موضعی، تولید شده توسط زمین استفاده می‌کنند. ریاضیات پیچیده که میدان مغناطیسی یک شی را نشان می‌دهد با استفاده از خطوط میدان مغناطیسی نشان داده می‌شوند. این خطوط صرفا یک مفهوم ریاضی است وبه صورت فیزیکی وجود ندارد. با این حال، برخی پدیده‌های فیزیکی از قبیل تراز شدن براده‌های آهن در یک میدان مغناطیسی، به مانند خطوط در یک الگوی مشابه با خطوط فرضی میدان مغناطیسی از جسم را تولید می‌کند. جهت خطوط میدان مغناطیسی که تراز دلخواه برای براده آهنی که بر روی کاغذی که بر روی یک نوار آهنربا قرار دارد، پاشیده شده‌است.نشان می‌دهد. جاذبه متقابل قطب مخالف براده آهن منجر به تشکیل خوشه‌های دراز از براده در امتداد خطوط میدان شده‌است.

 


 

http://bits.wikimedia.org/static-1.21wmf1/skins/common/images/magnify-clip-rtl.png

قاعده دست راست

جریان الکتریسیته و انتقال شار الکتریکی میدان مغناطیسی تولید می‌کند. حتی میدان مغناطیسی از یک ماده مغناطیسی را می‌توان به عنوان مدل حرکت شار الکتریکی الگو گرفت. [۳] میدان مغناطیسی نیز بر روی حرکت شارالکتریکی نیرو وارد می‌کند. میدان‌های مغناطیسی در داخل و با توجه به مواد مغناطیسی می‌تواند کاملا پیچیده باشد.میدان مغناطیسی با مواد دیگر اثر متقابلی دارد، بنابر این میدان مغناطیسی متقابلی با مواد دیگر ایجاد می‌کند. شرح میدان مغناطیسی در داخل آهنربا شامل دو رشته جداگانه‌است که می‌تواند هر دو به نام میدان مغناطیسی، میدان مغناطیسی B و میدان مغناطیسی H نامیده شود. اینها توسط یک میدان سوم که توصیف حالت مغناطیسی مواد مغناطیسی در درون آنهاست، که مغناطیس کنندگی نامیده می‌شود تعریف می‌شود. انرژی مورد نیاز برای ایجاد میدان مغناطیسی می‌تواند زمانی که میدان از بین می‌رود اصلاح شود. و این انرژی می‌تواند، به عنوان "ذخیره شده" در میدان مغناطیسی در نظر گرفته شود. انرژی ذخیره شده در مواد مغناطیسی به مقادیر B و H بستگی دارد. میدان الکتریکی میدانی است که توسط شار الکتریکی ایجاد شده‌است و این میدان‌ها به طورتنگاتنگی به میدانهای مغناطیسی مربوط می‌شوند؛ تغییر در میدان مغناطیسی میدان الکتریکی و تغییر در میدان الکتریکی میدان مغناطیسی تولید می‌کند. (رجوع کنید به الکترومغناطیس.) ارتباط کامل بین میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی و جریان وشار که آنها را ایجاد می‌کنند، توسط مجموعه‌ای از معادلات ماکسول توصیف می‌شوند. با در نظرگرفتن این ارتباط خاص، میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی دو جنبهٔ مرتبط از یک موضوع منفرد، به نام میدان الکترو مغناطیسی هستند.یک میدان الکتریکی خالص، در یک چارچوب مرجع، به عنوان ترکیبی از هر دو میدان الکتریکی و میدان مغناطیسی که در یک چارچوب مرجع حرکت می‌کند، مشاهده می‌شود. در فیزیک کوانتومی، میدان مغناطیسی خالص (و الکتریکی) را توسط اثرات ناشی از فوتون‌های مجازی می‌توان درک کردو در زبان مدل استاندارد، نیروی الکترومغناطیسی در تمام مظاهر توسط فوتون واقع می‌شود.در اغلب موارد این شرح میکروسکوپی مورد نیاز نمی‌باشد چرا که نظریه کلاسیک ساده، قانع کننده‌است؛ تفاوت تحت میدان با انرژی پایین تردر اکثر شرایط قابل اغماض است.

 


 

http://bits.wikimedia.org/static-1.21wmf1/skins/common/images/magnify-clip-rtl.png

جهت میدان مغناطیسی در نزدیکی قطب‌های آهنربا با قرار دادن قطب نما در نزدیک آن مشخص می‌شود. همانطور که دیده می‌شود میدان مغناطیسی به سمت قطب S آهنربا و به سمت خارج از قطب N آن است

میدان‌های مغناطیسی در جوامع قدیمی و مدرن استفاده‌های بسیار داشته‌است. زمین میدان مغناطیسی خود را تولید می‌کند.که در جهت یابی ای که توسط قطب شمال قطب نما که به سمت قطب جنوب میدان مغناطیسی زمین منحرف شده‌است، بسیار حایز اهمیت است.از چرخش میدان مغناطیسی در موتور الکتریکی و ژنراتور بهره گرفته شده‌است. نیروهای مغناطیسی ارائه دهنده اطلاعاتی در مورد حرکت شار از طریق اثر هال هستند. تداخل میدان‌های مغناطیسی در دستگاه‌های برقی مانند ترانسفورماتورها در نظم حوزه‌های مغناطیسی مورده مطالعه قرار گرفته‌اند. مطالعه میدان مغناطیسی به عنوان یک موضوع مجزا از آهنربا در قرن 13 هنگامی که Petrus Peregrinus میدان مغناطیسی آهنربای کروی را مطالعه کردو فرض نمود که زمین خود یک آهنربا است.، آغاز شد. تمایزمدرن بین میدان‌های B و H در قرن 19 کشف شد. رابطه بین میدانهای الکتریکی و مغناطیسی در مجموعه‌ای از معادلات ماکسول در نیمه دوم قرن 19کشف شد. و مفهوم الکترومغناطیس متولد شد. روندی که در پشت معادلات ماکسول قرار داشت در نیمه اول قرن 20 مشخص شد، هنگامی که ارتباط خاص آنها نشان داده شد.. شرح کاملی از الکترومغناطیس، الکترودینامیک کوانتومی و یا QED نامیده می‌شود، که شامل مکانیک کوانتومی که در اواسط قرن 20 کشف شد، است.

 

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : میدان,مغناطیسی, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 684 تاريخ : 25 / 1 / 1392 ساعت: 23:40

باورکردنی نیست اما اخترشناسان یک جرم سماوی را کشف کرده اند که احتمالاً یکپارچه از الماس تشکیل شده است.

... ماجرای این کشف شگفت انگیز به حدود یک سال و نیم پیش بازمی گردد. در یکی از روزهای ماه دسامبر 2009، گروهی از اخترشناسان به رهبری ماتیو بیلز (1) از دانشگاه فناوری سوینبرن (2) در شهر ملبورن استرالیا به کمک رادیوتلسکوپ مشهور پارکز (3) مشغول رصد اعماق آسمان بودند که یک تپ اختر عجیب و غریب را کشف کردند (تپ اخترها درواقع ستاره های نوترونی بسیار چگال هستند که با سرعت سرسام آوری - بعضاً تا یکهزار دور در ثانیه - به دور خود می چرخند!). مطالعات بیشتر طی یک ماه بعد از کشف این تپ اختر مشخص کرد که یک جرم ناشناخته دیگر هم حول این تپ اختر در حال گردش است. براساس اندازه گیری های صورت گرفته، جرم این جسم سماوی ناشناخته تقریباً نصف جرم سیاره مشتری است و با فاصله ای درحدود 600000 کیلومتر (یعنی تقریباً 1.5 برابر فاصله ماه از زمین) در حال چرخش حول آن است.

اما ماهیت این جرم سماوی ناشناخته چیست؟ اخترشناسان معتقدند که این جرم در اصل یک ستاره بوده که در طول زمان به تدریج لایه های سبک تر بیرونی آن جذب ستاره سنگین نوترونی (تپ اختر) شده و بنابراین عمدتاً یک هسته کربنی از آن باقی مانده است. اما با توجه به جرم زیاد این توده کربنی - که تقریباً نصف سیاره مشتری است - فشار فوق العاده زیادی در لایه های درونی آن حاکم است و این فشار بسیار بالا سبب کریستالیزه شدن کربن و تبدیل آن به یک توده الماس کیهانی غول آسا می شود.

واقعاً حیرت انگیز است. درحالیکه یک قطعه الماس بسیار کوچک در زمین قیمتی فوق العاده زیاد دارد آن بالاها در آسمان، الماسی بسیار بزرگ تر از کل سیاره ما در کهکشان شناور است. به راستی که ثروت واقعی را باید در آسمان ها جست.

 

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : قطعه الماسی درشت تر از کل سیاره زمین!!!, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 684 تاريخ : 25 / 1 / 1392 ساعت: 21:09

به نام خالق هستی بخش

علاوه بر آن که در سفر تَبوک، گروهی از منافقین مدینه، و بهانه جویان اَعراب با رسول خدا (ص) همراهی نکردند و در مدینه ماندند سه نفر از مردان با ایمان هم بی هیچ شک و نفاقی و با نداشتن هیچ عذر و بهانه ای توفیق همراهی با رسول خدا را نداشتند و در مدینه ماندند: « کَعب بن مالک»، « مرارة بن ربیع» و « هلال بن امیه واقفی» که از نیکان صحابه رسول خدا بودند اما از همراهی با وی کناره گرفتند و در جنگ تبوک همراه مسلمانان بیرون نرفتند بلکه به انتظار بازگشت رسول خدا در مدینه ماندند، و کاری مانند کار منافقان مدینه و اعراب اطراف مدینه مرتکب شدند (همان کسانی که جان خود را از رسول خدا دریغ داشتند، و آسودگی را بر رنج و مشقت جهاد ترجیح دادند و از پیشامدهای جنگ به هراس افتادند. همانان که خدای متعال در آیه¬های سورۀ توبه آن¬ها را نکوهش می کند و به سختی مورد ملامت و سرزنش قرار می¬دهد پیامبرش را می فرماید که: اگر مردند بر آن¬ها نماز نگزارد و بر گورهاشان نایستد و پس از این هم همراهی آنان را قبول نکند

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : سه گناهکار خوش عاقبت (داستان زیبای سوره توبه), نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 787 تاريخ : 25 / 1 / 1392 ساعت: 21:07

 

یكى از جماعت هاى الگو در قرآن، كه با افتخار و عزت از آنها یاد شده است، كشتگان اخدود مى باشند. قرآن در سوره بروج از آنها و سرنوشت عبرت آموز، ومقاومت جانانه شان در راه عقیده توحیدى سخن گفته است؛
قُتِلَ أَصْحابُ الأُخْدُودِ * النّارِ ذاتِ الوَقُود * إِذ هُمْ عَلَیْها قُعُودٌ * وَهُمْ عَلى ما یَفْعَلُونَ بِالمُؤْمِنِینَ شُهُودٌ؛(1)
كشته شدند یاران گودال (خندق)؛ همان آتش مایه دار و انبوه. آن گاه كه آنان بالاى آن خندق به تماشا نشسته بودند. و خود بر آنچه بر سر مؤمنان مى آوردند، گواه بودند.
در تفسير قمى در ذيل جمله (قتل اصحاب الاخدود) آمده كه : علت نزول اين آيه چنين بود، كه (ذونواس )، مردم حبشه را براى جنگ با يمن به هيجان آورد، و او آخرين پادشاه از دودمان (حمير) و از يهوديان بود،
و به همين جهت همه مردم ، دين او را گرفتند و يهودى شدند، او خود را يوسف نام نهاده بود و سالها سلطنت كرده بود تا در آخر شنيد كه در نجران بقايايى از مسيحيان باقى مانده اند كه بر دين عيسى و حكم انجيلند، و بزرگ دينشان عبد اللّه بن بريامن است ، اطرافيانش او را تحريك كردند كه به سوى قوم نجران لشكر بكشد و آنان را به قبول دين يهود وادار سازد، ذونواس با لشكرشحركت كرده به نجران آمد و همه مسيحى مذهبان را جمع كرده پيشنهاد كرد تا به دين يهود درآيند، مردم نپذيرفتند، با آنان مجادله كرد و باز پيشنهاد خود را تكرار و مردم را به قبول آن تحريك نمود

تکنولوژی روز دنیا...
ما را در سایت تکنولوژی روز دنیا دنبال می کنید

برچسب : حکایت,اصحاب,اخدود,هرچه,بخواهید, نویسنده : ایمان رنجبر iman-ranjbar بازدید : 627 تاريخ : 25 / 1 / 1392 ساعت: 21:05